måndag 11 januari 2010

Tegelbruksgatan 51..Vecka 15














Vi var på husvisning i lör ,Sidsjön ligger huset..http://www.hemnet.se/beskrivning/548072?r=13 Fint hus om man inte ska ha så många barn,vi har ju bara tänkt att ha 2 barn:-)


Utgångspriset ligger på 2,3...lite högre än det i Sörberge,men vi får billigare boendekostnad för driftkostnaden per år är hälften av vad vi skulle ha haft i Sörberge. Men det är mycket pengar så man får en liten klump i magen.


Peter ska på banken idag och göra en kalkyl och få lite råd av ett proffs,man vill gärna höra att det är ok.




Helgen har varit lugn och skön..efter husvisningen i lör så var jag och fikade på http://www.tantancifrokensara.com/ med Alex och Bergqvist,alltid lika nice att fika med fina flickorna:-) Var längesen vi alla 3 träffades.Alex har slitit med sin b-uppsats och Bergqvist har slitit med plugg och jobb på KPMG.


När jag kom hem så var middagen serverad,Peters goda thaigryta:-) Pirre och Ivarsson var hemma hos oss och satt och kollade på hockeyn...Timrå loosade såklart...


Blev en lugn kväll framför teven med dom.


Igår tog jag och Peter en prommis i det fina vädret,var bara ca -10 och solen sken:-) Märks tydligt vilken dålig kondis jag har fått...skyllde på att dom stora täckbyxorna gjorde så att jag inte fick upp Peters takt när vi började gå...:-)


Vi tog sedan bilen ut till Dyket och det rosa huset.Var mysigt att träffa Carina,Pelle och lilla Elsa-Märta,var längesen vi träffades.


Är alltid lika mysigt att hälsa på hos dom,hela familjen är så lugn så man hamnar i en sådan avslappnad stämmning med en god kopp te:-)


Pelle gav oss riktigt bra tips om vad vi ska fråga mäklaren om,han jobbar på Anticimex så han vet vad han snackar om:-)


Vi käkade middag hos mamma som var ensam hemma,pappa hade match uppe i Härnösand.Hon hade gjort en supergod maträtt i en gratängform..det var fläskotletter,tomater,Aubergine,potatis och en speciell senap..kommer inte ihåg vad det var för senap...hur gott som helst..


Vi blev rätt länge ute i Njurunda så något besök på Alnö hos Emelie blev det inte,hoppas att vi kan åka ut något i veckan och samtidigt få träffa Niklas som kommer hem en sväng från Afghanistan.


När vi kom hem så kom Alex och Bergqvist över och kollade på En annan del av Köping och en superbra film som heter Blind side..den kan jag verkligen rekommendera..andra gången jag ser den.




I vecka 15 är kroppslängden på Ralph omkring 13 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 70 g.


Han börjar att bli stor min lilla bebbe:-)

Öronen som från början sitter långt ner mot halsen har flyttat upp till sitt slutliga läge. Öronmusslorna har veckat sig och har i det närmaste utseendet som hos ett nyfött barn. Huden är tunn och skär till färgen och tunna blodkärl lyser igenom.

Vad jag längtar efter dig,väx och bli stor,stark och frisk

6 kommentarer:

  1. Åh jag är så nyfiken på den lilla krabaten som ligger och växer till sig!! Som jag ska klämma när den kommer :)

    Tack för en jättemysig kväll igår, jag var tvungen att slita ut mig på gymmet idag för att inte ha så dåligt samvete för allt jag vräkte i mig, hihi.

    Kraaaam sötnos!!

    SvaraRadera
  2. Ja du får klämma hur mycket du vill på lillbebben:-)
    Supernice sönkväll det blev:-) Du åt väl inte mycket din lilla toka:-)
    Men duktigt av dig att besöka gymmet.jag funderar på att byta till Friskis jag åxå.

    Pösspöss

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna stenhårt för huset, det är verkligen superfint! Kan vi powerwalka runt Sidsjön med bebisarna =)Tiden går fort nu Therese!

    SvaraRadera
  4. Låter bra det Ulrika,håll dom hårt:-)
    Japp powerwalka och ha med Picknick korg:-)
    Kraam

    SvaraRadera
  5. Mysigt med en liten knodd!! Fantastiskt =) Grattis förresten (om inte Emelie hälsat det ;P)
    Huset verkar ju vara enormt snyggt. Hoppas att ni får det =D

    Kram
    Malin (emelies storasyster)

    SvaraRadera
  6. Hej Malin!

    Tack så mycket:-) Det känns helt underbart men också otroligt overkligt..Man lär nog fatta mer att man är gravid efter ultraljudet.

    Jaa visst är huset fint gjort inne:-) Håll tummarna åt oss.

    Kraam

    SvaraRadera