söndag 17 januari 2010

Kan nog bli bra det här..med lite tur..





Den här helgen har gått så himla fort, en riktig lathelg har jag haft. Peter har jobbat natt hela helgen så jag for till pärona igår och sov över där. Skönt att bli ompysslad och ha pärona för sig själv.
Tycker inte det är så roligt när Peter jobbar helgnätter, känns som vi knappt hinner ses något. Har verkligen nedräkning nu inför vår semester då jag får vara hela dygn med min babe.

I fre när jag berättade för min jobbarkompis Emma att vi inte skulle buda på huset och var ute efter en hyreslgh istället fick jag ett väldigt bra tips..När jag gick in på hemsidan och såg bilder från ett av husen som fastighetsägaren äger så blev jag väldigt förtjust.
Peter blev lika förtjust i huset när jag plingade upp honom och sa att han skulle kolla in sidan. Han skickade en intresseanmälan direkt.
Idag när jag gick in och kollade på hemsidan så ser jag att en stor 2:a i huset blir ledig 1 april. Det första vi ska göra imorn är att slå en pling till ägaren så än en gång håll tummarna åt oss.

Huset är byggt efter branden i Sundsvall 1888. Idag är huset med tillhörande gårdshus till största delen renoverade bostadslägenheter med mycket speciell känsla. Ingen lägenhet är den andra lik och har i möjligaste mån bevarat stuckaturer, öppna spisar, gamla snickeridetaljer. På andra plan i huset finns en ¨punschveranda¨ som skall finnas tillhands för samtliga hyresgäster.
Gårdshuset är till största delen nybyggt i ¨gammal¨ stil för att smälta in i miljön.
Den lediga lgh:n ligger i gårdshuset såhär står det om den.

En av Sundsvalls läckraste lägenheter blir nu ledig i annexet till det anrika huset. Lägenheten är på 67 kvm med öppen och spännande planlösning. Genomgående vattenburen golvvärme, eget ventilationsaggregat för optimal inomhusmiljö. Allt är nyrenoverat i modern stil med inslag av historiska detaljer. Egen ingång, egen tvättmaskin, 100 mb bredband och telias kanalpaket lagom (17 kanaler) ingår i hyran. Värme & vatten ingår i hyran - hushållsel tillkommer.

Visst låter det ok:-)

Såhär kan vi tänka oss att bo ett tag tills att vi hittar drömhuset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar