måndag 25 januari 2010

Reafyndat! Gravid vecka 17


Idag efter jobbet gjorde jag några riktiga fynd, halva reapriset:-) Fick mycket till Ralph för 150kr, en hel dress, 2 byxor och en body.
Har en stark känsla just nu att Ralph är en flicka..men den känslan kanske är tvärtom nästa vecka?
Jag gjorde också fynd till mig själv, rea skor för 50 kr som blir perfekt att byta om till på flyget till Miami. Min hårtoning var också på rea, dags att färga mina 2 gråa hårstrån som jag hittade i luggen..SKRÄCK...
Bara nail polish som var till sitt rätta pris på 39,50:-)
Tycker H&M gör riktigt bra lack, sitter mycket bättre och längre än många märkeslack som jag har.

I vecka 17 är kroppslängden på Ralph omkring 16 cm (huvud/stjärt) och vikten ca 170 g. Han eller hon kan öppna och sluta händerna och kan undersöka sig själv och sin begränsade miljö med handen.
Om 10 dagar så får mamma och pappa se dig för första gången, du ska bara veta vad vi längtar tills dess och att du kommer ut älskade unge.

11 kommentarer:

  1. Åsså skor då, dom "glömde" du bort att visa =)
    Vi skulle nog kunna sko hela Haiti snart.
    Ser ju mysigt ut när man kommer hem iaf. Man tror alltid att man har gäster hemma men då är det ofta bara våra egna skor.

    XO

    SvaraRadera
  2. HIhi trodde du skulle kommentera lacket åxå:-) Glömde faktiskt bort på riktigt att berätta om alla mina fynd idag.
    Ja vi har en hel del skor...dags att rensa..:-)

    Längtar efter dig,jobba lugnt!!

    Pöss&löv!!

    SvaraRadera
  3. Coola kaninbrallor! Vill också ha! ;)
    Peter verkar vara lika glad i dina skor som Morgan i mina hi hi, men som sagt, skor kan man aldrig få för många av! Nu ska jag bli frisk och stark, syns snart! Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Näe precis, och när dom är billiga så måste man bara köpa;-)
    Ja visst va byxorna coola, 25kr. Köpte dom på Åhlens, kanske att det finns ett par kvar.
    Ja krya på dig babe, saknar dig jättemycket här på jobbet.

    Kraam

    SvaraRadera
  5. vilka fräna färger på kläderna. gillar starka färger :)


    kram

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det Johanna:-) Gillar åxå starka färger.

    Kraam

    SvaraRadera
  7. kaninkläder hade kajsan på sig idag :) fast kittet i brunt och rosa-vitt. fick av en go vän när hon föddes. äääääälskar de !!
    När åhlens började sin rea köpte jag de blå kanin kläderna själv, men när jag kom hem såg jag att de va som märken i tyget så de fick tyvärr åka tillbaka till butiken :(

    men du, om de ändå skulle va en kille i magen e de ralph han få heta då ?? ;) andranamn kanske då de e namnet ni kör me nu.

    SvaraRadera
  8. Åh va mys babe!

    Och vecka 17 redan, håll ut tills jag kommer hem bara :)Miss you

    Pöss

    SvaraRadera
  9. Åhh va gulligt det låter med rosa och brunt. Var bara ett par blåa byxor när jag handlade på rean. Har försökt att köpa kläder som både en kille och tjej kan ha...Kanske att dom randiga byxorna är lite "tjejiga" men det struntar jag i:-)
    Peter vill att han ska heta Ralph, pärona tycker det nu åxå eftersom vi säger Ralph hela tiden..Man vet aldrig...:-)

    Känns som evigheter innan du kommer hem Alex, men jag ska nog hålla ut;-)
    Vi måste boka in något datum på Stockholmsbesök å hitta på något skoj.

    Pöss å kraam på er

    SvaraRadera
  10. vi måste ta en fika nån ting nuu!!! gärna en helg... då vet jag att marcus e hemma.

    SvaraRadera
  11. Absolut en fika Jennie:-) Jag kan i helgen,du? Nästa fre åker vi utomlands och kommer hem den 21feb Kraam

    SvaraRadera