måndag 18 januari 2010

Vecka 16..och kanske lite flyt:-)

Ralph kan nu gripa med händerna, sparka och göra kullerbyttor:-)
Han är nu ungefär 100 gram och 11-14 cm stor.
Huvudet är nu upprätt och i ansiktet utvecklas muskler som gör att han redan kan grimasera, som att till exempel kisa, rynka pannan och öppna munnen. Skelettet har nu tillräckligt med kalcium för att kunna synas på en röntgenbild. Naglarna är väl utvecklade och benen är längre än armarna.
Vill göra ultraljudet nu, känns som evigheter tills den 4 feb.
En av Peters träningskompisar hade varit på ultraljud med sin sambo förra veckan och barnmorskan hade frågat om dom ville veta om det var en pojke eller flicka. Hoppas vi får samma barnmorska vill så gärna veta vem det är som ligger i min mage:-)

Idag hade vi en väldans tur, vi fick komma och kolla på den lediga 2:an...snacka om drömlgh. Jag blev så frälst att jag inte tänkte på att sovrummet och vardagsrummet var samma rum som man fick dela av. Hyfsat yr jag är, det är ju en av orsakerna att vi vill flytta från vår lgh.
Peter ringde fastighetsägaren och sa som det var..efter 5 min ringer fastighetsägaren upp och säger "visst hade ni varit och kollat på hus? Vi har precis renoverat ett hus på Södermalm som ska säljas..En mäklare ska dit på fre och värdera huset. Ni får första tjing och kolla om ni vill"
Om vi vill?? JAA klart att vi vill,snacka om flyt:-)
Om han har renoverat huset hälften så fint som han har gjort lgh:erna så kommer det att vara skitsnyggt. Villan är två våningar och 140 stor.
Kanske detta är vårat drömhus, man vet aldrig!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar