onsdag 24 mars 2010

Det blir en pojke...



Enligt 4 myter som jag har läst...

1. Titta ner: Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej.

2. Räkna hjärtslag: Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta

3.Det hänger på benen: Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.

4.Kolla sängläget: Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.

Vi får väl se vad det blir:-) Mormor är helt säker som mamma att det är en liten flicka, men vi kan ju ha fel..

Min kusin Alex blev pappa natten till igår, 23/3 kl 02.05 . Blev en liten "stor" tjej på 3935 gram och 51 cm lång.

Stort grattis till den lilla familjen!

8 kommentarer:

  1. Jag hade alla "killsymtom" plus att jag var sugen på helt fel saker enligt myterna för att vänta en tjej. Inte en grej stämde på mig och ändå är Cleo fortfarande en tjej. Så jag tror också att ni får en liten flicka:)

    Tack för i lördags, såååå mysigt att ses. Önskar att vi kunde ses oftare bara.... Pöss och kram

    SvaraRadera
  2. Ja en Lily-Marion:-)

    Var jättemysigt i lör, önskar också att vi kunde ses oftare. Hoppas på att vi kan ses mycket i sommar:-)
    Syns på lör, ska bli såå roligt!

    Pöss och kram

    SvaraRadera
  3. Å tack själv för i lör:-)

    SvaraRadera
  4. 2 stämde på pojke o 2 på flicka. Undrar vad det kan vara jag :o)

    Nu ska jag åka på vattengympa....du borde henka du med!

    SvaraRadera
  5. Kanske blir en honhane;-)

    Ja jag skulle också vilja gå på vattengympan. Var hos barnmorskan i ons och förklarade min ryggvärk jag brukar ha då och då och hon sa att det lät som foglossning. Fick ett nr jag kunde ringa till en sjukgymnast.

    Kraam

    SvaraRadera
  6. ring gymnasten o säg att du vill gå på gympan på FREDAGAR 10.45!!! Då hamnar du i min grupp

    SvaraRadera
  7. Ska gört, hoppas det finns plats:-)

    SvaraRadera
  8. Jag sänder ett litet Namnsdagsgrattis Till RALPH !! han hade namnsdag igår ;)

    KRAAM !!

    SvaraRadera