måndag 22 mars 2010

Drakborgen..

I fredags åkte jag och Peter ut till Birsta efter jobbet, tänkte kolla på barnsaker. Hittade ingen säng som föll oss i smaken. Fanns en växa säng men den var inte så fin och fanns inte i vitt som vi vill ha.
Hittade däremot ett sminkbord som jag blev kär i, Peter hade kikat på det innan på nätet och han hade en väldigt bra ide. Att vi skulle ha det i vardagsrummet så länge vi bor kvar i lägenheten och använda det som förvaringskåp. Sedan när vi flyttar till något större så ska jag få ha det till sminbord:-) Hoppas också på att få ett dressingroom då som jag kan ha det i....;-)

Beskrivningen låter väldigt bra: Förborrade hål för innerbelysning.Generösa ytor för daglig make-up och styling.Mjuka insatsfack för smycken.Justerbara fötter för stabil placering.

Senare på kvällen blev det mys framför teven och solsidan, med mängder av ostkrokar i love it!!
Peter skulle upp tidigt på lör morgon, träningsläger i Umeå. Han skulle åka redan vid 06, gissa om jag kunde somna om riktigt efter det...Inget bra väglag Peter själv i en bil, det är upplagt för Therese att inte kunna somna om.

Vid 09.15 ringde Jessi och vi bokade att hon, Cleo, Johanna och Simon skulle komma och hämta mig vid 10.15 för en tripp ut till Birsta.
Vi drog en repa inne på Birsta , jag kollade på mjukisbyxorna jag vill ha inne på polarn o. pyret. Dom var inte så dyra som jag trodde att de skulle vara. Det är ett par randiga mammabyxor som jag kan ha efter förlossningen också.
Mysigt att vara på Birsta med Jessi och Johanna, längtar tills jag också får rulla barnvagn som dom. Vi tog en lunch på Charm och satt och pratade om allt möjligt, synd att vi tre inte kan ses oftare.
Efter Birsta blev det drakborgen, vilket roligt ställe:-) Tror att Peter och jag kommer att leva där med våra barn, roligt att Sundsvall också har lekland.
Jag kunde inte leka så mycket som jag hade velat, kände av min onda rygg redan inne på Birsta. Man kunde riktigt se hur roligt Cleo tyckte det var, hon ville inte ens äta upp sina goda pannkakor med sylt och grädde.
Måste bara skriva att Cleo och Simon måste vara världens sötaste kusiner, dom är såå himla fina och roliga:-) Simon gör jätteroliga miner och Cleo är så rolig nu när hon pratar så mycket och visar lite humör. Härliga ungar!

Söndag blev det fika med Alex på Waynes, jätteroligt att se henne. Vi har inte setts på flera månader så hon fick uppdatera allt om sitt Stockholmsliv. Tycker det är lovely att hon kommer hem till helgen och att hon och Johan snart flyttar och blir grannar med mig och Peter:-)
Jennie med familj dök också upp en sväng och tog en snabbfika. Kajsa har blivit jättestor och är väldigt lik sin bror Zack. Tyckte även att hon var väldigt lik sin moster Annie.

Efter fikat kom mamma och hämtade mig för att inhandla varor till musikcafet, snälla mamma som skjutsade mig över hela stan.
Måste verkligen ta mitt körkort nu så jag slipper fråga andra om skjuts och kan erbjuda alla som har ställt upp att skjutsa mig en chaufför som kan ställa upp på dom.

2 kommentarer:

  1. HAHA ja snabbfika blev det allt MEN de gå inte att göra på så många andra sätt när man ha två rätt små med sig :)

    kram på dej! hoppas vi kan ta en låång fika snart ;)

    SvaraRadera
  2. Ni var så himla fina när ni satt där och fikade:-) Längtar tills Peter och jag har en sån stor familj och får ta "snabb" fika

    Ja en fika snart låter great:-)

    Kraam

    SvaraRadera