fredag 5 mars 2010

Ilandsproblem 2...Brio Go VS Buggabo...




Har varit på Toddler i stan och kikat på barnvagnar.
Hittade på Brios hemsida en mindre och smidigare 3 i 1 vagn än Brio sing. Den heter Brio Go, blev väldigt nyfiken när jag läste måtten på vagnen. Nästan samma som på buggan.
Började såklart att testköra buggan, rena drömmen för en dvärg som mig. Älskar den vagnen. Känns som det är min vagn mitt barn jag drar. Andra vagnar är så höga så det känns som jag har lånat någon längre kompis vagn och dom känns inte alls lika smidiga och lättkörda som buggan.
Brion var högre och jag gillade inte riktigt handtaget, kändes som jag var så långt ifrån barnet när jag testkörde. Det som var bättre än buggan var att utrymmet under vagnen är bra mycket större. Det kan ni se på bilden med hunden som jag har lagt in:-) Så stort är utrymmet även när man har liggdelen på. En sak till som är bättre....Vi får hela vagnen med alla 3 i1 för 7500..Egentligen kostar vagnen lika mycket som buggan men det är ett skyltningsex i precis dom färgerna jag vart sugen på när jag kollade Brios hemsida. Liggdelen och bilbarnstolen går i brunt och sittdelen i svart.
Tjejen som äger Toddler sa att om jag inte riktigt är helt säker på en vagn jag köper så kommer jag bara gå och störa mig på den och vilja ha en ny....
Peter ska kika på vagnarna på måndag, så vi får se vad han säger när han har fått testköra:-)

Kraam

7 kommentarer:

  1. Brio gör jättebra vagnar! Håller med om att handtaget var riktigt fult men i övrigt verkar det varar en schysst vagn tycker jag. Varukorgen på buggan är värdelös så då kanse ett fult handtag är lättare att "leva med". Håller med om att höga vagnar inte är någon höjdare (ha ha HÖJDare, fyndigt va???) för oss kortisar, därför har vi uteslutit brio och valt bugga och emmaljunga som generellt har lägre vagnar och handtag som lämpar sig bättre för korta typer som oss. Provkör bugga ute i snön också är mitt tips, det är en sak i affär på ett jämnt golv utan någon snö, värre ute...

    Jag tror även att jag är benägen att hålla med hon i affären är du inte 100% nöjd med vagnen innan bebisen ens har kommit tror jag inte du blir det sen heller. Därför tycker jag att ni ska köpa en bugga! Dyr som stryk MEN andrahandsvärde är förmodligen oslagbart i jämförelse med andra vagnar.

    Tänk på att köpa med adapter till babyskydd så ni kan använda den som 3 i 1, då kan ni välja mellan aktas och maxi cosis babyskydd samt buggas egna.

    Vi kanske kommer upp helgen innan festen, Pirre och Andreas ska fixa ute på landet så jag är ensam med Cleo. Ses i stan kanske???? Eller hemma hos er? Var så länge sen vi sågs ju!!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Va roligt om ni kommer upp,ses väldigt gärna då:-) Mysigt med tjejdag:-)

    Har kollat på maxi cosi stolen till buggan, den verkar superbra.Den kan man ju göra till liggvagn, det är ju kanoners:-)
    Det är en tjej här i stan som rekommenderar buggan väldigt starkt, hon har inte bytt till vinterhjulen på hela vintern och varit ut och gått i snövädret både i skog och vanlig väg. Men men..man ska väl utgå från sig själv, jag kanske inte alls heller gillar buggan ute i snön.
    Visade mamma buggan och brion idag..hon tyckte helt klart bättre om buggan hon också.
    Får väl råna en bank;-)

    Pöss och kraam

    SvaraRadera
  3. VAAA??? Jag tvivlar rusktigt starkt på det men men... Inne i city här i Stockholm klarar inte ens buggan att ta sig fram så jag undrar hur hon gör då;)

    Jag tycker absolut ni ska satsa på en bugga dock, det är ju den ni vill ha! Dessutom kom jag på en annan sak, till andra vagnar med små svängbara hjul finns det inte vad jag vet vinterhjul till. Vet inte hur det är med brio go men jag tror som sagt inte att det finns vinterhjul till den. Ännu ett skäl till att välja buggan om ni vill ha de små hjulen fram:)

    Härligt, då bokar vi in en tjejdag tycker jag. Hur mysigt låter inte det??? Kram så länge

    SvaraRadera
  4. Ja jag vet inte heller hur hon har lyckats?? Hon är dessutom en minimänniska...
    Ser henne nästan jämt ute och går, hon har gått bort alla sina 30 gravidkg och tackar sin underbara vagn för det..
    Finns inte vinterhjul till brion...Ja det lutar åt buggan, hoppas Peter känner samma sak när han kollar vagnarna imorn. Han är helt inne på brion..Den ser ju verkligen superbra ut på nätet och har fått väldigt bra kritik..Hoppas han förstår vad jag menar när han testkör:-)

    Japp tjejdag låter jättemysigt:-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Jag ska försöka hålla ett öppet sinne när jag ramlar in på Toddler imorrn.
    Har läst sida upp och sida ner om alla sorters vagnar nu i några dagar. Buggan eller Brio Go verkar vara mycket av en smaksak och vad man faller för då dom är relativt lika.
    Jag är dock lite lutande åt Brion efter allt jag läst plus att jag är riktigt impad av sättet man fäller ihop den med sittdelen kvar i.
    Sedan känns det rätt med att köpa en Svensk vagn även om det står "made in China" på den =)

    Pöss min älskade Therese!

    SvaraRadera
  6. Vi kommer garanterat att göra ett bra val oavsett vilken vagn det nu blir. Vår prins eller prinsessa ska åka 5 stjärnigt:-)

    Älskar din min älskade Lars Peter Andersson!

    SvaraRadera
  7. Älskar dig ska det ju stå:-)

    SvaraRadera