tisdag 23 mars 2010

Vecka 24..bara 15 veckor kvar..


Hörseln är nu väl utvecklad på Ralph, han/hon känner igen min och Peters röster. Ralph kan också höra mina hjärtslag.
Det börjar att bli trångt i min mage, Ralph känner vad som är upp och ned. Balansorganet i innerörat har utvecklats.
Nu börjar nästa viktiga utvecklingssteg av hjärnan, så det är viktigt att jag äter bra och ordentlig mat..
Ralphs smaklökar håller på att bildas och med dem t o m smaken för sött. Det kanske är orsaken bakom mitt eget sötsug..? Men jag ska försöka att inte äta så mycket skit..lite svårt...
Ralph väger nu ca 600-800 gram och är ca 30 cm lång, det är svårt att säga exakt hur stor bebben är då alla barn utvecklas i sin egen takt.
Nu kan man se hur Ralph rör sig utanpå min mage, ser jätteroligt ut:-) Peter hann se en snabbis igår när magen rörde på sig.
Oftast när man lägger en hand på magen så avtar rörelserna, typiskt när jag vill att Peter ska känna vilka hårda sparkar det är nu.
Imorgon ska jag till barnmorskan, ska bli roligt att se hur många kg jag har gått upp...

2 kommentarer:

  1. Shit va tiden går fort! Går fortare för dig än för mig ;-)
    Så fort lilla gumman blivit frisk måste vi ses!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Samtidigt som den går fort så tycker jag den går för sakta, 15 veckor känns som evigheter:-)

    Hur är det med lillgumman, vill inte magsjukan försvinna:-( Hoppas att hon kryar på sig snart.
    Ja skulle vara jätteroligt att ses

    Kraam

    SvaraRadera